Handelsbetingelser

 
General infomation

Du kan kontakte os på 22 67 58 54 (08:00-15:00) eller på kontakt@myteddy.dk som vi besvarer indenfor 24 timer i hverdagen.

 

For at foretage et køb på myteddy.dk skal du igennem følgende trin:

1. Find den eller de varer du ønsker og læg dem i indkøbskurven, gå herefter til kassen.

2. Indtast dine personlige oplysninger

3. Vælg forsendelses- og betalingsmåde

4. Godkend vores handelsbetingelser

5. Tjek at alle oplysninger er korrekte på opsamlingssiden og godkend købet

Hvis du ønsker at modtage en kopi af din ordrebekræftelse, kan du logge ind på siden eller sende en e-mail til kontakt@myteddy.dk

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til kontakt@myteddy.dk. Hvis det mod forventning ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til det relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.

Forbrugerklagenævnet

www.forbrug.dk

Carl Jacobsens vej 35, 2500 Valby

kfst@kfst.dk

41 71 50 50 (Hverdage 9-12)

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage.

Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land.

Klage indgives  her: http://ec.europa.eu/odr

Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse kontakt@myteddy.dk

 

Generelle oplysninger

My Teddy APS
CVR: 36027630
Røddikvej 89

8464 Galten
E-mail: kontakt@myteddy.dk
Tlf: +45 22 67 58 54
Virksomhedens etableringsår: 2009

 

Vores priser

Alle priser i webshoppen er inkl. moms og andre afgifter.

 

Bestilling

Når du har afgivet en bestilling i vores webshop, vil du modtage en online bekræftelse på mail. Hvis dette ikke sker inden for en time, kontakt da My Teddy på: kontakt@myteddy.dk.

På myteddy.dk kan du kun bestille varer via vores website. Hvis du har forespørgsler til varer, som ikke er på siden, er du velkommen til at kontakte os.

 

Betaling

Betaling kan ske med Dankort.
Alle transaktioner på Myteddy.dk er gebyrfrie.
Beløbet trækkes først, når varen sendes, og der kan aldrig trækkes et større beløb, end det du har godkendt ved købet.
Alle priser i webshoppen er angivet i danske kroner.

 

Levering

Alle bestillinger senest den efterfølgende hverdag.

Vi er lagerførende i alle de varer som du finder på vores hjemmeside. Du kan se lagerstatus under hvert produkt.

Vores forsendelsesmetode er levering til GLS pakke shop kr. 39,-
Ved køb over 300 kr. er leveringsomkostningerne kr. 0,-

Normal leveringstid for GLS er 1-2 hverdagen.

GLS pakke shop: Der er mere end 900 pakke shops i Danmark. Du vælger selv den pakkeshop som passer bedst til dig. Når pakken er på vej til den shop du har valgt, modtager du en SMS om at din pakke er undervejs. Medbring altid billedlegitimation når du afhenter pakken. Du vælger selv hvor du vil hente din pakke og hvornår på dagen du vil hente den.

Ved restordre, eller andre forhold hvor levering kan forventes forsinket, kontakter vi dig.  

Samlet leveringstid fra bestilling til ankomst i valgte GLS pakkeshop, 1-3 hverdage.

 

Hvis du fortryder dit køb (fortrydelsesret)

Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du har modtaget din vare

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb.

Meddelelsen skal gives ved at kontakt My Teddy pr. telefon eller e-mail. Tlf: : +45 22 67 58 54. E-mail: kontakt@myteddy.dk

I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

 

Returnering

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen.

Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind.

Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Du kan også vælge at benytte vores standardfortrydelsesformular og sende med retur. Den finder du medsendt din ordrebekræftelse og her. 

 

 Standardfortrydelsesformular

(denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

-  Til [her indsættes den erhvervsdrivendes navn, fysiske adresse og i givet fald faxnummer og e-mailadresse af den erhvervsdrivende selv]:

-  Jeg/vi (*) meddeler herved, at jeg/vi (*) ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min/vores (*) købsaftale om følgende varer (*)/levering af følgende tjenesteydelser (*)

-  Bestilt den (*)/modtaget den (*)

-  Forbrugerens navn (Forbrugernes navne)

-  Forbrugerens adresse (Forbrugernes adresse)

-  Forbrugerens underskrift (Forbrugernes underskrifter) (kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

-  Dato

(*) Det ikke relevante udstreges

 

Varens stand, når du sender den retur.

Du hæfter for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på.

Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet

retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

 

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådantilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

 

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:

My Teddy aps
Andkærvej 14
7100 Vejle

 

Hvad skal jeg sende med tilbage?

Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen.
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Har du sendt en vare ind til fortrydelse eller reklamation, vil du altid få tilsendt en mail, når vi har modtaget varen. I mailen får du oplysninger om den videre proces i forbindelse med behandlingen af din fortrydelse/reklamation.

 
Hvis der er noget galt med varen (reklamationsret)

Købelovens mangels regler finder anvendelse på varekøb.

Når du handler på myteddy.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du som udgangspunkt kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

 

Hvor hurtigt skal jeg reklamere?

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

 

Vi refunderer rimelige fragtomkostninger

Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.

 

Varen sendes til:

My Teddy aps
Røddikvej 89

8464 Galten

 

Vi har brug for følgende information, når du sender varen til os

Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er så detaljeret som muligt.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

 

Hvad gør vi med dine personlige oplysninger (persondatapolitik)

For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger:

- Navn

- Adresse

- Telefonnummer

- E-mail adresse

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos My Teddy aps og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om, præcis hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.

Direktøren ved My Teddy aps, Pia Møller og den dataansvarlige på myTeddy.dk, Louise Lykke Madsen har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.

Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret.

Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.

Oplysninger afgivet til myteddy.dk videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.

Som registreret hos My Teddy  har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til My Teddy  via e-mail kontakt@myteddy.dk.

 

COOKIES

På myteddy.dk anvendes cookies med det formål at optimere websitet og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt for dig.

Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer, hvordan afhænger af din browser.

 

Køb og levering til udlandet

Ved køb og levering til udlandet, venligs kontakt os angående leveringsomkostninger samt leveringstid.

Tlf: 22 67 58 54
E-mail: kontakt@myteddy.dk